ARCHIWUM SERWISU

17. Letnie Koncerty Organowe 2012

od: do:

W okresie od 1 do 22 lipca 2012 roku, w niedzielne popołudnia, w kościele św. Maksymiliana w Oświęcimiu, odbyły się cztery koncerty organowe, w wykonaniu artystów z Polski i Niemiec, w ramach kolejnej edycji Letnich Koncertów Organowych.

Od kilkunastu już lat w Oświęcimiu rozbrzmiewa latem muzyka organowa. Najpierw pod nazwą "Oświęcimskie Recitale Organowe", a od 2004 roku jako "Letnie Koncerty Organowe". Koncerty organizowane przez Oświęcimskie Centrum Kultury przyciągają w niedzielne popołudnia do kościoła św. Maksymiliana wielu miłośników muzyki, którzy mają możliwość posłuchania muzyki organowej, w wykonaniu artystów z całego świata, skomponowanej przez wielkich mistrzów gatunku, jak również utworów kompozytorów współczesnych. W Oświęcimiu gościło wielu znakomitych muzyków z Polski, jak również z Japonii, Urugwaju, Brazylii, USA, Hiszpanii, Austrii, Szwecji, Słowacji, Rosji. Koncerty odbywające się ramach "Letnich Koncertów Organowych" wzbogacane są wykonywaniem utworów z towarzyszeniem innych instrumentów, w tym skrzypiec, instrumentów dętych, jak również utworów wokalnych przez solistów.

Grzegorz Kościński – organy
Ludmiła Staroń – sopran
niedziela, 1 lipca 2012, godz. 17:30

program:
Nicolas Clérambault
(1676-1749)
„Plein Jeu” (Suite du 2e ton, fragmenty)
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludia chorałowe:
„Nun komm, der Heiden Heiland” BWV 599
„Jesu, meine Freude” BWV 610
„O Mensch, bewein dein Sünde groß” BWV 622
„Christ lag in Todesbanden” BWV 625
„Wer nur den lieben Gott läßt walten” BWV 647
 Preludium i fuga h-moll, BWV 544
***
Camille Saint-Saëns (1835-1921)
„Ave Maria”
César Franck (1822-1890)
„Ave Maria”
Giacomo Caccini (1546-1618)
„Ave Maria”
***
César Franck (1822-1890)
Preludium, fuga i wariacje h-moll
***
Gabriel Foure (1845-1924)
„Pie Jesu”
Antonio Vivaldi (1678-1741)
„Domine Deus”
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791)
„Laudate Dominum”

Grzegorz Kościński - organista, muzyk, twórca programów telewizyjnych i dziennikarz. Koncertuje w Szwajcarii, Francji, Norwegii i w Polsce. Łączy działalność muzyczną z pracą dziennikarza i producenta. Akademię Muzyczna w Krakowie ukończył w 1987 roku w klasie prof. Jana Jargonia. Brał udział w organowych kursach mistrzowskich w Millstatt i Günsbach. Od 2009 do 2010 roku pełnił stanowisko organisty w Bazylei, a od 2010 roku do 2011 roku funkcję kantora we Frei (Norwegia). W latach 1986-2001 prowadził w TVP w Krakowie redakcję muzyczną i zajmował się produkcją programów dla TVP2 i TV Polonia. Jest autorem licznych portretów telewizyjnych znanych kompozytorów i wirtuozów.

Ludmiła Staroń - absolwentka Krakowskiej Akademii Muzycznej - w 1989 roku rozpoczęła studia wokalne w Akademii Muzycznej w Gdańsku, w klasie prof.  Zofii Janukowicz-Pobłockiej. W latach 1993-1995 studiowała śpiew pod kierunkiem prof. Christiana Elsnera z Drezna, uczestnicząc w licznych seminariach i warsztatach poświęconych muzyce niemieckiego romantyzmu. W 1996 roku ukończyła studia wokalne w klasie prof. Adama Szybowskiego. W repertuarze Ludmiły Staroń szczególne miejsce zajmują polskie i niemieckie pieśni romantyczne. W swoim dorobku artystycznym posiada również gorąco przyjmowane kreacje solistyczne w utworach oratoryjnych (Bach, Haendel, Haydn, Rossini). Walory głosu i temperament predestynują artystkę do wykonywania utworów o szerokiej amplitudzie nastrojów. Romantyczne pieśni, renesansowe i barokowe arcydzieła muzyki wokalnej mocno zarysowanymi kontrastami formy i uczuć, stanowią żywioł, w którym artystka wyraża się najpełniej.

Witold Zalewski – organy
Krakowskie Trio Stroikowe w składzie:
Marek Mleczko – obój                                                        
Roman Widaszek – klarnet                                                                
Paweł Solecki – fagot 
niedziela, 8 lipca 2012, godz. 17:30

program:
Felix Mendelssohn-Bartholdy
(1809-1847)
VI  Sonata d-moll op. 65
Chorał - Allegro
Fuga
Finał Andante
***
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Triosonate nr 1 Es-dur BWV 525
Allegro moderato
Adagio
Allegro

***
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
I Sonata f-moll op. 65 
Allegro moderato e serioso
Adagio
Andante Recit
Allegro assai vivace    
***
Alexandre Tansman (1897-1986)
Suite pour Trio d‘anches
Dialogue. Andante sostenuto
Scherzino. Molto vivace
Aria. Largo
Finale. Vivo
***
Bronisław Kazimierz Przybylski (1941-2011)
„Rota” Passacaglia na temat Feliksa Nowowiejskiego

Witold Zalewski w 1992 roku ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. Jana Jargonia. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów interpretacji muzyki organowej prowadzonych, m.in. przez J. Laukvika i G. Schneidera. W 1987 roku był stypendystą kursu mistrzowskiego w Zurichu pod kierunkiem J. Guillou. Od 1995 roku Witold Zalewski pełni funkcję I organisty w Królewskiej Katedrze na Wawelu. Jako solista koncertuje regularnie w najważniejszych festiwalach w kraju i za granicą (Czechy, Słowacja, Niemcy, Hiszpania, Finlandia, Rosja, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Ukraina i USA). W kwietniu 2007 roku wystąpił w katedrze św. Patryka na Manhattanie w Nowym Jorku w koncercie upamiętniającym drugą rocznicę śmierci Jana Pawła II. W październiku 2009 roku odbył tournee po Ameryce Południowej (Maldonado, Montevideo, Buenos Aires, Porto Alegre, Kurytyba, Rio de Janeiro i Petropolis). W październiku 2010 roku zagrał koncert w Tokio Metroplitan Art. Space, a w kwietniu 2011 roku w Chicago i Toronto. Jest wykładowcą w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej w Krakowie, gdzie prowadzi zajęcia z praktyki liturgicznej oraz organów. Od 1998 roku jest członkiem Komisji Muzyki Kościelnej Kurii Metropolitalnej w Krakowie. W czasie pielgrzymek papieskich pełnił rolę organisty. Witold Zalewski jest autorem Śpiewnika pieśni kościelnych (PWM) oraz współredaktorem i współautorem wielu innych publikacji (m.in. Śpiewnik Wawelski). Zajmuje się propagowaniem muzyki organowej, poprzez współorganizowanie wielu festiwalu i koncertów na terenie Południowej Polski. W 2011 roku został wyróżniony przez papieża Benedykta XVI odznaczeniem "Proeclesia et Pontifice".

Krakowskie Trio Stroikowe powstało, z inicjatywy oboisty Marka Mleczko w 1997 roku, przy Orkiestrze Kameralnej Capella Cracoviensis. Zespół składa się z wybitnych  instrumentalistów, którzy przejawiają swą aktywność artystyczną nie tylko w grze orkiestrowej, ale również  kameralnej oraz bardzo często solowej - stąd też muzycy mają na swym koncie wiele koncertów kameralnych z różnorodnym repertuarem - od muzyki barokowej do współczesnej. Krakowskie Trio Stroikowe koncertowało niemalże na wszystkich prestiżowych festiwalach muzycznych w Polsce, spotykając się z entuzjazmem publiczności i uznaniem krytyków. W 2005 roku współpracując z PWM i DUX zespół nagrał płytę z utworami polskich kompozytorów XX wieku (Szałowski, Tansman, Lutosławski, Spisak, Palester, Krauze), a rok później na zaproszenie Polskiego Towarzystwa Bachowskiego zarejestrował we własnej transkrypcji Sonatę Es dur BWV 525 Jana Sebastiana Bacha. Członkowie Krakowskiego Tria Stroikowego są pedagogami Akademii Muzycznych w Krakowie i Katowicach.

Marek Mleczko - oboista - studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie (J. Kotyczka) oraz w Staatliche Hochschule für Musik we Freiburgu (H.Holliger). Uzyskał szereg nagród i wyróżnień w konkursach muzycznych (m.in.: I nagroda w Międzynarodowym Konkursie ”The Skene Award” w Aberdeen 1985,  I nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Obojowym im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach 1986). Jest finalistą Międzynarodowych Konkursów Muzyki Kameralnej „Nicanor Zabaleta” w San Sebastian (1987) i U.F.A.M w Paryżu (1994). Za swoje osiągnięcia muzyczne otrzymał stypendia: Rosenberg - Stiftung, Deutscher Akademischer Austauschdienst oraz stypendium Prezydenta Miasta Krakowa. Dokonał licznych prawykonań utworów kompozytorów współczesnych (m.in. polskie prawykonanie Chemin IV L. Berio). Obecnie jest adiunktem II stopnia w krakowskiej Akademii Muzycznej.

Roman Widaszek - klarnecista - ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach w klasie prof. H. Kierskiego. Swoje umiejętności kształcił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych, m.in. przez prof. Guya Deplusa i prof. Michaela Arrignon. Jest laureatem II nagrody w I Ogólnopolskim Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (1995), jak również III nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Bielsku-Białej (1990). Jest stypendystą Ministra Kultury i Sztuki odznaczonym Brązowym Krzyżem za zasługi w upowszechnianiu kultury muzycznej. Prowadząc ożywioną działalność artystyczną ma w swoim dorobku wiele koncertów solowych i kameralnych, występując m.in. z takimi artystami i zespołami jak: Sharon Kam, Dimitri Ashkenazy, Kwartet Śląski, Hilliard Ensemble. Występował jako solista z większością polskich orkiestr, m.in.: z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonią Śląską, Krakowską, Wrocławską, Poznańską, Szczecińską, Częstochowską, Świętokrzyską, Lubelską, Śląską Orkiestrą Kameralną, Capellą Cracoviensis oraz Orkiestrą Akademii Muzycznej w Katowicach. Występuje również jako solista-kameralista na wielu koncertach i festiwalach w kraju i za granicą (Czechy, Niemcy, Włochy, Portugalia, Finlandia, Korea Pd., Japonia, Chiny). Dokonał wielu nagrań płytowych (głównie jako kameralista). Jako jeden z nielicznych klarnecistów gra również na rzadko spotykanym instrumencie – basethornie (altowa odmiana klarnetu). To właśnie na tym instrumencie zagrał wspólnie z Sharon Kam na Międzynarodowym Festiwalu "Muzyka w Starym Krakowie" w 2004 roku wykonując Konzertstücki F. Mendelssohna na klarnet, bassethorn i orkiestrę. W 2009 roku został zaproszony, jako solista, do udziału w Światowym Kongresie Klarnetowym – Clarinet Fest w Porto. W ramach tego kongresu  poprowadził również kurs klarnetowy w Konserwatorium Muzycznym w Porto.

Paweł Solecki - fagocista - edukację muzyczną rozpoczął w 1985 roku w  Państwowej Szkole Muzycznej im. M. Karłowicza w Krakowie w klasie fagotu prof. H. Urbańskiego. Po uzyskaniu dyplomu II stopnia w 1992 roku podjął naukę w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. K. Siudmaka. W 1998 roku ukonczył studia z wynikiem celującym. Jest laureatem krajowych konkursów muzycznych oraz stypendystą kilku fundacji, m.in.: International Music Camp w 1989 roku, Europejskiej Fundacji Mozartowskiej w latach 1994-95, Fundacji Sztuki Młodych 1989-91. Jest finalistą Międzynarodowego Konkursu Indywidualności Muzycznych im. A. Tansmana w Łodzi (1998) oraz Międzynarodowego Konkursu “Praska Wiosna” w Pradze (2002). W 1996 roku występował na prestiżowym festiwalu w Schwetzingen. W sezonie 2004/05 był pierwszym fagocistą Libańskiej Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Bejrucie. Od listopada 2006 roku jest muzykiem krakowskiej poetki i pieśniarki Basi Stępniak-Wilk.

Jakub Garbacz – organy
Joanna Woszczyk-Garbacz – flet
niedziela, 15 lipca 2012, godz. 17:30

program:
Nicolaus Bruhns
(1665-1697)
Preludium in e
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Koncert a-moll op. 3 nr 6
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Aria z III Suity Orkiestrowej BWV 1068
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
Preludium i Fuga d-moll op. 37
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791)
Andante C-dur KV 315
Leon Boellmann (1862-1897)
Modlitwa i Toccata z Suity Gotyckiej op. 25
Astor Piazzola (1862-1897)
Ave Maria (Tanti Anni Prima)
Hans-Andre Stamm (*1958)
Rondo alla Celtica

Jakub Garbacz - organista, producent muzyczny i realizator dźwięku. Urodzony w 1975 roku w Kielcach, muzyczną edukację rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej w Kielcach w klasie fortepianu Artura Jaronia oraz Janiny Woźniak. Jednocześnie rozpoczął naukę gry na organach u Jerzego Rosińskiego - organisty Bazyliki Katedralnej w Kielcach, a także kształcenie w Diecezjalnej Szkole Organistowskiej w Kielcach pod kierunkiem ks. Zbigniewa Rogali. W 2000 roku ukończył z wyróżnieniem studia w klasie organów prof. Mirosława Pietkiewicza w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, a w 2011 roku studia podyplomowe w zakresie realizacji dźwięku. Jakub Garbacz uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich interpretacji i improwizacji organowej, które prowadzili m.in.: H.Vogel, L.Lohmann, J.Guileau, L.Digris, B.Haas, P.van Dijk, J.Gembalski, K.Ostrowski, R.M.Stangier, B.Oberhammer, M.Czajka, J.Serafin, J.Regnere, F.Klinda. Uczestniczył również w konkursach muzyki organowej: Brno 1997 (udział w półfinale), Rumia 1997 (II nagroda), Wilno 1999. Aktualnie pełni funkcję pierwszego organisty Bazyliki Archikatedralnej w Łodzi. Wykonywał organową oprawę muzyczną uroczystych celebracji z udziałem najwyższych władz kościelnych i państwowych. Jest organizatorem cyklicznych koncertów w kościołach Łodzi i okolic. Sprawuje kierownictwo artystyczne nad cyklem koncertów „Katedralne Wieczory Muzyczne” oraz „Dni Muzyki Organowej i Kameralnej w Archikatedrze Łódzkiej”. W latach 2001-2010 sprawował kierownictwo nad Festiwalem Muzyki Organowej i Kameralnej w Skierniewicach. Jakub Garbacz jest współzałożycielem Polskiego Wirtualnego Centrum Organowego. Koncertował w ramach większości festiwali organowych w Polsce, a także za granicą (Szwecja, Finlandia, Włochy, Słowacja, Niemcy, Holandia). Na stałe współpracuje z Joanną Woszczyk - Garbacz (flet) oraz z zespołem wokalnym All` Antico. Oprócz działalności ściśle artystycznej prowadzi studio nagraniowe muzyki klasycznej i wydawnictwo płytowe.

Joanna Woszczyk-Garbacz - urodzona w Warszawie w 1977 roku - edukację muzyczną rozpoczęła w PPSM nr 1 w Warszawie, w klasie Marka Chodorowskiego. Naukę kontynuowała w PSM II stopnia nr 1 w Warszawie, w klasie Jerzego Chudyby. W 2001 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie fletu prof. Antoniego Wierzbińskiego. W roku 2009 uzyskała tytuł doktora sztuki w zakresie gry na flecie.
Uczestniczyła w wielu konkursach: zdobyła III nagrodę na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Instrumentów Dętych Drewnianych w Olsztynie (1996), I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Gitarowych i Kameralnych Ghitaralia 1996 w Przemyślu, III nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Akordeonowych w Chełmie (1998). Uczestniczyła w finale konkursu Pacem in terris w Bayreuth (1998), uzyskała wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Fletowym w Krakowie (1999), IV nagrodę na Konkursie Muzyki Francuskiej w Łodzi (1999), I miejsce na Konkursie Fundacji YAMAHA w Krakowie (2000), I miejsce na Konkursie Fletowym w Warszawie (2001), III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Friedricha Kuhlaua w Uelzen (2003), wyróżnienie honorowe na Międzynarodowym Konkursie Indywidualności im. Aleksandra Tansmana w Łodzi (2004), I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych w Paryżu (2005). Także w 2005 roku otrzymała od Prezydenta Miasta Łodzi indywidualną nagrodę naukową za osiągnięcia artystyczne. W 2000 roku otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Brała udział zarówno w kursach orkiestrowych (Ochsenhausen, Bayreuth), jak i solowych (Orońsko, Holland Music Sessions, Academie Internationale d'Ete de Nice, Internationale Meisterkurse Zurich, Łódź, Wrocław), prowadzonych przez następujących muzyków: Peter Lukas Graf, Aurele Nicolet, Patric Gallois, Rien de Reede, Janos Balint, Miriam Nastasy, Marina Piccinini, Marzio Conti, Michael M. Kofler, Christian Cheret, Craig Goodman. Obecnie koncertuje solo, oraz w Duo Consonantes z Jakubem Garbaczem (organy), a także w różnych zespołach kameralnych. Występowała na większości festiwali muzycznych w kraju oraz poza jego granicami. Współpracuje także z orkiestrą Polish Camerata. Jest pracownikiem Akademii Muzycznej w Łodzi, oraz Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina. W 2009 roku wraz z klawesynistką Ewą Rzetecką nagrała płytę CD „Barok w Europie”, która ukazała się nakładem wydawnictwa „Ars Sonora”.

Christian Markus Raiser (Niemcy) – organy
Anna Śliwa – skrzypce                                                   
Joanna Solecka – klawesyn
niedziela, 22 lipca 2012, godz. 17:30

program:
Louis Marchand
(1669-1732)
Grand Dialogue         
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
„Allein Gott in der Höh’ sei Ehr“ BWV 662
Preludium i fuga a-moll BWV 541
***
Francesco Maria Veracini (1690-1768)
Sonata d-moll ze zbioru Sonate Accademiche – na skrzypce i basso continuo
Passagallo – Largo assai e come sta, ma con grazia
Capriccio cromatico con due soggetti e loro rovesci veri – Allegro, ma non presto
Adagio, Ciaccona – Allegro, ma non presto
Arcangelo Corelli (1653-1713)
Sonata XII La Follia op. 5 – na skrzypce i basso continuo
***
Eivind Groven (1901-1977)
Largo z 1. Symfonii (opr. Ch.-M. Reiser)
Edward Grieg (1843-1907)
Norwegische Tänze op. 35:
Nr. 2 Andante tranquillo e grazioso/Allegro                        
Nr. 1 Allegro marcato

Christian Markus Raiser urodził się w Niemczech (Eschental/Hohenlohekreis). Studiował muzykę kościelną w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Stuttgarcie i Trossingen, m.in. u J. Laukvika, Z. Szathmary i G. Witte (organy) jak również u D. Kurza i M. Schreiera (dyrygentura). Studia ukończył w 1990 roku zdając egzamin A i otrzymał stypendium landu Badenii-Wirtembergii. Jego wykształcenie uzupełniły liczne kursy mistrzowskie. Już w trakcie studiów był kantorem i organistą w Miejskim Kościele Ewangelickim w Renningen. W 1991 roku przeszedł do Miejskiego Kościoła Ewangelickiego w Stuttgart-Untertürkheim. Raiser poświęcił się także działalności pedagogicznej w PWSM w Trossingen (1990–1992) oraz był wykładowcą literatury organowej i improwizacji w Wyższej Szkole Muzyki Kościelnej w Heidelbergu (1995 i 2000). Od 1996 roku jest kantorem i organistą w Miejskim Kościele Ewangelickim w Karlsruhe, jak również kierownikiem artystycznym wielu koncertów, jak np. Międzynarodowego Lata Organowego. Kieruje także Chórem Bacha w Karlsruhe i grupą wokalną Coro Piccolo Karlsruhe.
Christian Markus Raiser był gościem wielu międzynarodowych festiwali muzycznych w kraju i za granicą. W swoim dorobku ma również wiele nagrań (Hänssler-Classics i Organum) oraz występów radiowych i telewizyjnych. Jego programy zawierają dzieła wielu epok, także nowa muzyka stanowi pokaźną część jego znacznego repertuaru.

Anna Śliwa – skrzypaczka, grająca również na pokrewnych typach instrumentów smyczkowych (pochette, fidel, viola d’amore, lira da braccio) - jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie w zakresie skrzypiec współczesnych i skrzypiec barokowych. Specjalizuje się w solowym i kameralnym repertuarze dzieł muzyki dawnej, a także w improwizowanym wykonawstwie zabytków muzyki przedrenesansowej i etnicznej. Współpracuje z większością polskich zespołów muzyki dawnej, np. Ars Cantus, Concerto Polacco, Il Tempo, a także z austriackim zespołem Pandolfis Consort Wien. Od 2007 roku kieruje zespołem instrumentów historycznych Intrada, wykonującym głównie muzykę związaną z tańcem i innymi formami przedstawień scenicznych. Brała udział w licznych nagraniach płytowych oraz w prestiżowych festiwalach, m. in. Europäisches Musikfest Stuttgart, Arte Sintesi Enschede, Wratislavia Cantans, Festiwal van Vlaanderen Brugge, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, występowała na Expo 2003 i podczas Roku Polskiego w Paryżu. Odrębnym nurtem jej działalności jest pedagogika skrzypcowa. Prowadzi klasę skrzypiec w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie oraz klasę skrzypiec barokowych w Konserwatorium Krakowskim im. Witolda Lutosławskiego. Jest również aktywna w innych dziedzinach animacji kulturalnej. Jest dyrektorem artystycznym Festiwalu Muzyki Dawnej w Wieliczce, organizatorem wystaw i prezentacji rzadkich instrumentów.
Joanna Solecka jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie na kierunkach fortepian, teoria muzyki oraz klawesyn. Jako pianistka uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych, m.in. przez K. Kennera, R. Buchbindera, B. Bucknera, B. Kawallę. Klawesyn studiowała w klasie prof. E. Stefańskiej, a następnie uczestniczyła w kursach interpretacji muzyki dawnej prowadzonych przez J. Ogg’a, T. de Goede, M. Krolla, A. Bottichena oraz L. Stawarz. Występuje na festiwalach i koncertach w kraju, m.in. Dni Bachowskie w Krakowie i w Katowicach, Festiwal Chanterelle w Gołuchowie, Salezjańskie Lato Muzyczne w Przemyślu, Studencki Festiwal Muzyki Dawnej w Krakowie, Dni Tanga w Krakowie oraz za granicą, m.in. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Dawnej Brežice w Słowenii, Festiwal Musik Verbindet w Niemczech, wykonując muzykę kameralną i utwory solowe. Współpracuje z zespołem muzyki dawnej Intrada i baletem dworskim Cracovia Danza oraz Operą Krakowską. Swoje zainteresowania związane z teorią muzyki rozwija poprzez udział w wykładach popularno-naukowych w serii Myślenickie Konfrontacje Kulturalno-Naukowe w Muzeum Dom Grecki w Myślenicach oraz jako autorka haseł do Encyklopedii Muzycznej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Dla radia RMF Classic dokonała nagrania serii audycji o fortepianie w ramach cyklu „Co jest grane”. Prowadzi działalność dydaktyczną w zakresie instrumentalistyki i teorii muzyki w krakowskich szkołach muzycznych.

Partnerem przedsięwzięcia jest Województwo Małopolskie.

Organizatorzy:
-Oświęcimskie Centrum Kultury
-Parafia św. Maksymiliana

Koncerty:
-Kościół św. Maksymiliana w Oświęcimiu, pl. św. Maksymiliana 2

Wróć do strony głównej...
Realizacja: HEXADE.COM (Grafik, projektant, webdesigner)