W okresie od 4 lipca do 1 sierpnia 2016 roku w kościele św. Maksymiliana w Oświęcimiu odbyło się pięć koncertów organowych w ramach 21. Letnich Koncertów Organowych.
Od
ponad 20 lat w Oświęcimiu rozbrzmiewa latem muzyka organowa. Najpierw
pod nazwą „Oświęcimskie Recitale Organowe“, a od 2004 roku jako „Letnie
Koncerty Organowe“. Koncerty organizowane przez Oświęcimskie Centrum
Kultury przyciągają do kościoła św. Maksymiliana wielu miłośników
muzyki, którzy mają możliwość posłuchania muzyki organowej skomponowanej
przez wielkich mistrzów gatunku oraz utworów kompozytorów
współczesnych. W Oświęcimiu gościło wielu znakomitych muzyków z Polski,
jak również z Japonii, Urugwaju, Brazylii, USA, Hiszpanii, Austrii,
Szwecji, Słowacji, Rosji. Wiele koncertów odbywających się ramach
„Letnich Koncertów Organowych“ urozmaicanych jest wykonywaniem wspólnych
utworów z towarzyszeniem innych instrumentów, w tym skrzypiec,
wiolonczeli, harfy, trąbki, instrumentów perkusyjnych, akordeonu, fletni
pana, jak również utworów wokalnych przez solistów i chór.
Młodzi artyści
Łukasz Kołakowski – organy
Chór "Cantantes Angelicus" pod dyrekcją Kingi Brandys-Wójciak
poniedziałek, 4 lipca 2016, godz. 19:00
program:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata, Adagio i Fuga C-dur, BWV 564
"Kommst du nun, Jesu vom Himmel herunter", BWV 650
Robert Schumann (1810-1856)
6 Studien in kanonischer Form: nr 5 h-moll - Nicht zu schnell
Mieczysław Surzyński (1866-1924)
Improwizacje na temat polskiej pieśni kościelnej "Święty Boże" op. 38
Jacques Arcadelt (1507-1568)
Ave Maria
Pavel Grigorievich Chesnokov (1877-1944)
Blagoslovi dushe, moia, Gospodi, op. 9, nr 18
Feliks Nowowiejski (1877-1946)
Parce Domine
Karl Jenkins (1944*)
Adiemus: Song of Sanctuary, cz. 7 Amate adea
Grzegorz Miśkiewicz (1969*)
In te, Domine
O salutaris hostia
Leonard Cohen (1934*)
Hallelujah
Łukasz Kołakowski ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę
Muzyczną I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Płocku w klasie
fortepianu. Obecnie jest studentem III roku Akademii Muzycznej w
Poznaniu w klasie organów prof. Elżbiety Karolak i dra Jarosława
Tarnawskiego. Uczestniczył w kursach mistrzowskich w Polsce oraz w
Niemczech prowadzonych przez: Martina Schmedinga, Ludgera Lohmanna,
Martina Sandera, Petera van Dijka, Balazsa Szabo, Petera Planyavskiego,
Marka Toporowskiego, Irenę Wisełkę-Cieślar, Krzysztofa Urbaniaka,
Radosława Marca. W sierpniu 2015 roku został laureatem II nagrody V
Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Feliksa Nowowiejskiego w
Poznaniu. W grudniu 2015 roku zdobył I nagrodę na Ogólnopolskim
Bachowskim Konkursie Organowym w Krakowie. W marcu 2016 roku został
półfinalistą II Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Kurta Bosslera
we Freiburgu. Jest organistą liturgicznym, współpracuje z chórami.
Chór "Cantantes Angelicus"
rozpoczął swoją działalność w lutym 2013 roku pod kierunkiem Kingi
Brandys-Wójciak. Działa przy Miejskim Ośrodku Kultury w Rabce-Zdroju. Jest laureatem wielu konkursów i przeglądów. Zdobył, m.in. Grand Prix X
Festiwalu Pieśni Maryjnych "Ave Maryja" w Osielcu (2014), I miejsce w
Nowohuckim Konkursie Kolęd w Krakowie (2014), Złotą Strunę oraz III
nagrodę na XVI Małopolskim Konkursie Chórów w Niepołomicach (2014),
Srebrny Dyplom w V Międzynarodowym Festiwalu Pieśni Adwentowych i
Bożonarodzeniowych w Krakowie (2014). W 2014 roku został finalistą
Ogólnopolskiego Konkursu Kolęd w Będzinie. W 2015 roku w Przeglądzie
Chórów Regionu Kraków, Projektu Akademia Chóralna - Śpiewająca Polska,
organizowanego przez Narodowe Forum Muzyki, chór zdobył Złote Pasmo oraz
wyróżnienie specjalne. Pod koniec 2015 roku chórzystki wywalczyły
Srebrny Dyplom na I Międzynarodowym Festiwalu Muzyki im. Józefa Świdra w
Cieszynie. W 2015 roku nagrał płytę "Kolędy i Pastorałki z Doliny
Raby", zapraszając jednocześnie do projektu muzyków: zespół "Airis
Quartet", Sławomira Bernego, Szymona Kamykowskiego, Jakuba "Bobasa"
Wilka, Błażeja Knopka. W 2015 roku odbyła się również prapremiera
Tryptyku "Pejzaż Rabczański" do słów rodzimej poetki Antoniny
Zachary-Wnękowej i muzyki Renate Stivrine. "Cantantes Angelicus"
współpracuje z wieloma zespołami, chórami oraz solistami na terenie
kraju. Biorąc udział w licznych imprezach i organizując różne koncerty
chór wspiera Fundację na Rzecz Chorych na Mukowiscydozę oraz
Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w Rabce-Zdroju.
Daniel Zaretsky (Rosja) – organy
Agnieszka Kaczmarek-Bialic – harfa
poniedziałek, 11 lipca 2016, godz. 19:00
program:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga C-dur, BWV 545
"Schmucke Dich, o liebe Seele" BWV 654
"Wir glauben" BWV 680
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Sonata D-dur, Wq 70/5
Allegro di molto, Adagio e mesto, Allegro
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Sarabanda z Partity skrzypcowej nr 1
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Concerto L' Estro Armonico nr 5, RV 519
Allegro, Largo, Allegro
Jacques Ibert (1890-1962)
Fantasie
Geor Muffat (1653-1704)
Toccata VIII
Georgi Muschel (1909-1989)
Toccata
Daniel Zaretsky ukończył studia w Konserwatorium Muzycznym w
Leningradzie, w klasie fortepianu i organów oraz w Akademii Muzycznej w
Helsinkach - z odznaczeniem - w klasie organów u prof. K. Jussila. Od
1988 roku koncertuje nie tylko w Europie: Niemcy, Szwajcaria, Austria,
Włochy, Holandia, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Francja, Wielka
Brytania, Hiszpania, Czechy, Słowacja, Izrael, USA, Ameryka Południowa. Brał
udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez: G. Boveta, M.C.
Alaina, L. Lohmanna, J. Laukvika, D. Rotha, J. Guillou, H. Vogela, M.
Radulescu, H. Fagiusa, P. Kee. Jest laureatem nagród i wyróżnień na
międzynarodowych konkursach organowych w Rosji, Niemczech, Włoszech,
Finlandii. Nagrywa dla radia i telewizji wielu krajów, dokonuje także
nagrań CD, jest jurorem konkursów organowych. Jest profesorem
Uniwersytetu i Konserwatorium w Petersburgu oraz pierwszym organistą
tamtejszej filharmonii.
Agnieszka Kaczmarek-Bialic jest
absolwentką Akademii
Muzycznej w Krakowie w klasie harfy B.
Lutak-Modrinić (dyplom z odznaczeniem) oraz Hochschule für Musik we
Freiburgu w Niemczech, gdzie studiowała pod kierunkiem Ursuli Holliger.
Brała udział w wielu międzynarodowych kursach interpretacji muzyki
harfowej prowadzonych przez: C. Michael, U. Holliger, S. McDonald oraz
E. Szmyt. Była stypendystką fundacji Helene-Rosenberg-Stifftung we
Freiburgu oraz Alfred-Toepfer-Stifftung w Hamburgu. Uczestniczyła w
wielu Międzynarodowych Festiwalach Muzycznych, m.in. w Bratysławie
(Melos Etos), Warszawie (Warszawska Jesień), Krakowie (Forum Młodych
Kompozytorów, Niemiecko-Polskie Sympozjum Harfowe), Wrocławiu (Musica
Polonica Nova), Bytomiu (Festiwal Muzyki Nowej), Katowicach
(Międzynarodowy Festiwal Harfowy), Łańcucie (Muzyczny Festiwal w
Łańcucie). Występowała jako solistka z Kammerorchester Freiburg,
Kammerorchester Bad-Krozingen, Johannis Kantorei Frankfurt, Orkiestrą
Akademii Beethovenowskiej, Filharmonią Śląską, Śląską Orkiestrą
Kameralną. Dokonała wielu prawykonań utworów kameralnych i solowych,
m.in.: J. Pertti, S. Montaque, A. Szymko, A. Szorenkov, W. Widłak, A.
Konarski, S. Tesarowicz, P. Sarnecki, M. Kirkoff, J. Szymala. Od 2003
roku jest harfistką Filharmonii Śląskiej w Katowicach. Koncertuje jako
solistka i kameralistka w Polsce oraz poza jej granicami.
Młodzi artyści
Absolwenci Międzyuczelnianego Instytutu Muzyki Kościelnej w Krakowie
Maria Cebula – organy
Józef Łukasz – organy
poniedziałek, 18 lipca 2016, godz. 19:00
program:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga a-moll, BWV 543
"Wer nur den lieben Gott lasst walten" BWV 647
Charles-Marie Widor (1844-1937)
Meditation z I Symfonii c-moll, op. 13
Gordon Young (1919-1998)
Toccata z Suity Katedralnej
Dietrich Buxtehude (1637-1707)
Preludium in a Bux WV 158
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
"Vor deinen Thron tret’ich hiermit" BWV 668
Fantazja G-dur, BWV 572
Charles-Marie Widor (1844-1937)
Toccata z V Symfonii organowej f-moll, op. 42
Maria Cebula w 2004 roku rozpoczęła naukę w Diecezjalnej Szkole
Organistowskiej II stopnia w Gliwicach, w klasie organów mgr Brygidy
Tomali. Podczas nauki pełniła funkcję organisty w kościele pw.
Wniebowzięcia NMP w Gliwicach-Łabędach oraz akompaniowała chórowi
parafii św. Gerarda oraz św. Anny w Gliwicach. W 2010 roku podjęła
studia w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej w Krakowie w
klasie organów dra Marka Wolaka. W 2013 roku otrzymała tytuł licencjata
na tejże uczelni, a w 2016 roku uzyskała dyplom studiów magisterskich.
Brała udział w wielu kursach mistrzowskich u wybitnych organistów
polskich i zagranicznych. Koncertowała, m.in.: na IX i XI Dniach Muzyki
Kościelnej w archidiecezji Krakowskiej w kościele pw. św. Floriana oraz
św. Stanisława na Dąbiu, w kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w
Bukowinie Tatrzańskiej, kościele pw. Wszystkich Świętych, św. Anny w
Gliwicach, kościele św. Trójcy w Bytomiu. Podczas studiów angażowała się
w działalność koła naukowego Congaudeant biorąc udział w licznych
koncertach w Polsce i poza jej granicami. Należy do chóru Psalmodia
prowadzonego przez dra hab. Włodzimierza Siedlika oraz Krakowskiego
Chóru Żeńskiego, prowadzonego przez dr Katarzynę Śmiałkowską.
Józef Łukasz
rozpoczął naukę muzyki w 2000 roku w Państwowej Szkole Muzycznej w
Nowym Targu, w klasie fortepianu mgr Grażyny Święchowicz. W 2005 roku
rozpoczął naukę w klasie organów mgr Tomasza Gronkowskiego. Od 2011 roku
kontynuował naukę gry na organach w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki
Kościelnej w Krakowie, w klasie organów dra Marka Wolaka. Dyplom
studiów magisterskich uzyskał w 2016 roku. Koncertował w wielu
kościołach archidiecezji krakowskiej, m.in.: w kościele pw. św. Floriana
z okazji IX Dni Muzyki Kościelnej, w kościele pw. św. Anny, w kościele
pw. św. Marcina oraz w kościele pw. św. Stanisława Biskupa Męczennika w
ramach działalności w kole naukowym Congaudeant, w kościele pw. św.
Katarzyny w Nowym Targu oraz w kościele pw. Najświętszego Serca Pana
Jezusa w Bukowinie Tatrzańskiej w ramach X Ferii z Muzyką Organową.
Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych
organistów z Polski i Europy. Jego działalność muzyczna nie ogranicza
się tylko do gry na organach. Podczas studiów śpiewał w studenckim
kwartecie na koncertach organizowanych przez Międzyuczelniany Instytut
Muzyki Kościelnej. Należy do chóru Psalmodia oraz Krakowskiego Chóru
Męskiego.
Wacław Golonka – organy
Dawid Biwo – bas
Maciej Lulek – skrzypce
poniedziałek, 25 lipca 2016, godz. 19:00
program:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga G-dur, BWV 541
Aria z Pasji Mateuszowej "Gerne will ich mich bequemen" BWV 244
Georg Friedrich Händel (1685-1759)
Sonata F-dur op. 1, nr 12
Adagio, Allegro, Largo, Allegro
Georg Friedrich Händel (1685-1759)
Aria Manoah z opery Samson pt. "How willing my paternal love" HWV 57
Feliks Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
Sonata D-dur, op. 65
Andante, Andante con moto, Allegro maestoso
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Aria z Kantaty BWV 35 "Hier, in meines Vaters Stätte"
Marco Enrico Bossi (1861-1925)
Adagio
César Franck (1822-1890)
Panis Angelicus
Marian Sawa (1937-2005)
Obrazki taneczne
Wacław Golonka
jest organistą, doktorem habilitowanym Akademii Muzycznej w Krakowie.
Wykształcenie muzyczne otrzymał w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz
Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu w klasie prof.
Hansa Haselböcka. Dyplomy ukończenia studiów w zakresie gry na organach
otrzymał z wyróżnieniem. Jest laureatem konkursów organowych w Pradze
(II nagroda), Norymberdze (III nagroda) i Pretorii, gdzie oprócz
pierwszej nagrody otrzymał wyróżnienia. Występował w wielu europejskich
katedrach - w Wiedniu, Chartres, Lozannie, salach koncertowych
Filharmonii Narodowej w Warszawie, Berliner Philharmonie, Nottingam
Albert Hall, Meistersingerhalle w Norymberdze, Cleveland Museum of Art,
sali austriackiego radia ORF w Wiedniu, słowackiego radia w Bratysławie
oraz wielokrotnie w sali B. Smetany w Pradze. W 1997 roku zagrał serię
koncertów w USA, odbył także trzykrotnie tourneé po Republice
Południowej Afryki występując w najważniejszych ośrodkach muzycznych
kraju. Występował jako solista z orkiestrami Radio Philharmony Orchestra
w Pretorii, z Filharmonią Bydgoską i Brneńską, praskim FOK, Concerto
Avenna, Bielską Orkiestrą Kameralną, Cappelą Cracoviensis i Śląską
Orkiestrą Kameralną. Z orkiestrą Concerto Avenna nagrał koncert organowy
Pawła Łukaszewskiego. Nagranie znalazło się na płycie z kompozycjami
autora koncertu, która otrzymała nagrodę Fryderyka w 2008 roku.
Zrealizował wiele nagrań dla stacji telewizyjnych i radiowych. Nagrywał
dla holenderskiego radia Hilversum, niemieckiego Bayerischer Rundfunk,
austriackiego ORF, Radia Słowackiego oraz Czeskiej Telewizji. Jako
kameralista współpracuje z wieloma artystami prezentując muzykę
wszystkich epok i stylów. Szerokim polem jego działalności jest praca
związana z organizacją festiwali muzycznych. Prowadził działalność
dydaktyczną na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie, w
akademiach muzycznych w Gdańsku, Poznaniu i Hochschule für Musik und
Theater w Lipsku oraz kurs interpretacji muzyki organowej w kościele św.
Tomasza w Lipsku.
Dawid Biwo jest absolwentem
Uniwersytetu Muzycznego
im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Akademii
Muzycznej w Krakowie. Jest laureatem, m.in.: I nagrody w Konkursie im.
M. Karłowicza w Krakowie, I nagrody w Konkursie im. L. Różyckiego w
Gliwicach, nagrody specjalnej X Konkursu Wykonawstwa Polskiej Pieśni
Artystycznej w Warszawie - Muzycznego Forum Młodych 2010 pod patronatem
Austriackiego Forum Kultury. Był finalistą Międzynarodowego Konkursu
Wokalnego im. Heraclei Darclée w Braili. Brał udział w wykonaniach
dzieł: Pasja wg św. Mateusza, Magnificat, Wachet auf, ruft uns die
Stimme J.S. Bacha, Brockes Passion, Hercules i Acis, Galatea e
Polifemo G.F. Händla, Completorium G.G. Gorczyckiego, Pory roku J.
Haydna, Requiem i Msza koronacyjna W.A. Mozarta. Na scenie zadebiutował w
operze B. Galuppiego L’ amante di tutte w Warszawskiej Operze
Kameralnej pod dyrekcją T. Karolaka. Występował w Operze Krakowskiej
(jako Papageno w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta i Victor w Yermie P.
Bowlesa) i Krakowskiej Auli Florianka (Fairy Queen H. Purcella).
Współpracował i współpracuje jako solista z dyrygentami: M.J. Błaszczyk,
J. Swoboda,
J.T. Adamus, P. Przytocki, P. Esswood, A. Borzym i zespołami: Arte dei
suonatori, Capella Cracoviensis, Ensamble Barocum, Risonanza, Il
Giardino d’ Amore, Orkiestra Historyczna.
Maciej Lulek
jest koncertmistrzem orkiestry Sinfonietta Cracovia, adiunktem Akademii
Muzycznej w Krakowie. Współpracował jako solista lub kameralista z
wieloma wybitnymi artystami: N. Marriner, P. Amoyal, L. Maazel, K.
Penderecki, J. Dybał, J. Maksymiuk, A. Wit, M. Wengerov, J. Axelrod, V.
Giergiev, G. Kremer, S. Goetzel, M. Maisky, P. Anderszewski, V.
Spivakov, G. Zhyslin, J. Carreras, M. Lethiec, K. Kenner.
Jest laureatem
nagrody przemysłu fonograficznego Fryderyk 2006 oraz II nagrody na
Międzynarodowym Konkursie Muzyki Współczesnej im. K. Pendereckiego w
Krakowie w 2001 roku. Zapraszany jest regularnie do jury konkursów
skrzypcowych. Prowadzi kursy i seminaria skrzypcowe dla młodzieży. W
2005 roku wykładał na University of Suwon w Korei Południowej.
Współtworzy zespół Malawski Trio propagując głównie polską muzykę
kameralną. Prawykonał, m.in. dedykowane mu utwory B. Schaeffera i A.
Walacińskiego.
Witold Zalewski – organy
Edyta Fil – flet
Ekaterina Antokolskaya (Rosja) – wiolonczela
poniedziałek, 1 sierpnia 2016, godz. 19:00
program:
Feliks Nowowiejski (1877-1946)
IV Koncert organowy op. 56, nr 4
Maestoso Solenne. Allegro con spirito "Ks. Jan Bosco Święty"
Andantino scherzando "Św. Jan Bosco wśród młodzieży"
Finale "Rezurekcja w kościele Ks. Salezjanów w Krakowie"
Daniele Zannettivich (1950*)
Arie Hiszpańskiego Renesansu na flet altowy i wiolonczelę
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Allamande z Suity na wiolonczele solo nr 5, c-moll
Antonio Vivaldi (1678-1741)
"La notte" - Concerto in g-moll na flet i wiolonczelę RV 439
Largo, Presto, Largo, Presto, Largo, Allegro
César Franck (1822-1890)
Preludium, fuga i wariacje h-moll
Joseph Bodin de Boismortier (1689-1755)
Sonata V na flet altowy i wiolonczelę
Moderement, Allemande. Goyment, Gracieusement, Legerement
Louis Vierne (1870-1937)
Carillon de Westminster
Witold Zalewski
ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. Jana
Jargonia. Od 1995 roku pełni funkcję I organisty w Królewskiej Katedrze
na Wawelu. Jako solista koncertuje regularnie na najważniejszych
festiwalach w kraju i za granicą. Wystąpił, m.in.: w katedrze św.
Patryka na Manhattanie w Nowym Jorku, katedrze Notre-Dame w Paryżu,
Tokio Metropolitan Art Space, Nativity Church w Betlejem oraz w Buenos
Aires, Montevideo, Rio de Janeiro, Toronto, Jerozolimie, Irkucku,
Istambule i Moskwie. Jest wykładowcą w Międzyuczelnianym Instytucie
Muzyki Kościelnej w Krakowie, gdzie prowadzi zajęcia z praktyki
liturgicznej oraz organów. Od 1998 roku jest członkiem Komisji Muzyki
Kościelnej Kurii Metropolitalnej w Krakowie. W czasie pielgrzymek
papieskich pełnił rolę organisty. Zajmuje się propagowaniem muzyki
organowej poprzez współorganizowanie wielu festiwali i koncertów. W 2011
roku został wyróżniony przez papieża Benedykta XVI odznaczeniem "Pro
eclesia et Pontifice".
Edyta Fil ukończyła Akademię Muzyczną im.
Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. E. Dastych-Szwarc w 1999
roku. W 2004 roku ukończyła studia podyplomowe w Conservatoire National
de Region de Strasbourg we Francji w klasie fletu Mario Caroli i Clair
Gentilhome oraz klasę muzyki kameralnej u Kreig Goodman. Doskonaliła
swoją technikę wykonawczą biorąc udział w master classes u wielu
znakomitych pedagogów: J. Baker, S. Milan, P.L. Graff, S. Cherier, Ph.
Bernold, P. Maisen, A. Adorian, B. Fromange, G. Bakstresser. Jest
laureatką II miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych
Drewnianych w Olsztynie (1992) oraz na Międzynarodowych Konkursach
Muzyki Kameralnej: w Castel-Fidardo we Włoszech (1995), IV nagrody w
Klingenthal w Niemczech. Jest solistką Filharmonii w Moskwie i zespołu
muzyki współczesnej Galeria Aktualnej Muzyki
GAM-ensemble. Jako solistka występowała z Rosyjską Kameralną Orkiestrą
(Kursk 2011, 2012), Kameralną Orkiestrą Wremiena Goda (Moskwa 2010,
2011, 2012, 2016), Orkiestrą Polskiego Radia pod batutą W. Rajskiego
(Warszawa 2000). Prowadziła master class oraz koncertowała w
Rachmaninowskim Zale Moskiewskiego Konserwatorium (2009), na
Festiwalach: Drugoje Prostranstwo w Moskiewskiej Filharmonii (2010,
2012, 2014), Moskiewska Jesień, Wozwraszczenie (Moskwa 2008),
Alternatywa 20 (Moskwa 2006), Laboratorium (Warszawa 2005). Występowała
również w Austrii, Chorwacji, Hiszpanii, Francji, Litwie, Łotwie,
Ukrainie, Maroko i Szwajcarii.
Ekaterina Antokolskaya
ukończyła moskiewską średnią szkołę im. Gniesinych w klasie T.
Prochorowej, Moskiewskie Konserwatorium im. P. Czajkowskiego w klasie D.
Szapowałowa. Doskonaliła swoją technikę na kursach mistrzowskich u: A.
Bilsma, A. Kniaziewa, W. Birina, R. Sapożnikowa. Jako solistka
występowała z kameralną orkiestrą Moskiewskiej Państwowej Kapeli im.
Czajkowskiego oraz z Orkiestrą Kameralną Rosyjska Kamerata. Występuje w
Państwowej Akademickiej Symfonicznej Orkiestrze Rosji. Współpracowała z
dyrygentami: G. Rożdiestwienski, M. Roztropowicz, W. Polanski. Jest
solistką zespołu muzyki współczesnej Galeria Aktualnej Muzyki
GAM-ensemble, laureatką międzynarodowych konkursów zespołów kameralnych i
festiwali: Sztuka XXI wieku (2009 – I miejsce), IX Międzynarodowego
Festiwalu Musica Classica (2011, 2014 – II miejsce), II Bachowskiego
Festiwalu Od Bożego narodzenia do Bożego narodzenia, Festiwalu Ars longa
(2011), Międzynarodowego Festiwalu Moskiewska Jesień (2012, 2014),
Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Inna przestrzeń (2012).
Jako solistka i kameralistka występowała w Wielkiej Brytanii, Niemczech,
Hiszpanii, Portugalii, Maroko, Chinach, Korei Południowej.
Kierownictwo artystyczne koncertów
dr hab. Witold Zalewski
Organizatorzy:
Oświęcimskie Centrum Kultury
Parafia św. Maksymiliana
Koncerty:
Kościół św. Maksymiliana w Oświęcimiu, pl. św. Maksymiliana 2
21. Letnie Koncerty Organowe galeria